onsdag 11. juli 2012

Første test av vaffelsøm

Jeg har lenge tenkt på at jeg vil prøve vaffelsøm, men det har liksom sett så avansert ut. Forrige uke bestemte jeg med endelig for å prøve. Det var jo ikke vanskelig i det hele tatt! Jeg prøvesydde først og fant ut at jeg måtte løsne ganske mye på trådspenningen. Tror jeg endte med å ha den på 6, og stinglengden på 3. Jeg surret gummistrikke på spolen for hånd. Frister til gjentagelse!

Mønsteret på toppen er fra Ottobre 3/2012, str 122. Det herlige stoffet er kjøpt på http://www.hawthornethreads.com/. Det er rester etter dette skjørtet som jeg sydde til meg selv.

Da jeg var ferdig med toppen fikk jeg lyst til å sy noe som matchet til. Jeg endte opp med 3/4 bukse fra Ottobre 3/2012 men med en litt annen vri: "Vaffelsømstrikk" på leggen.

Her er resultatet:


           


Det er sydd med rullefall langs kanten både oppe og nede. Det er også brukt rullefall på stroppene. Har sydd på små søte sløyfer der stroppene er festet.



Det er også sydd med rullefall øverst på den påsydde rynkede kanten. Har brukt silkebånd til å skjule sømmen.



Her er buksen med "vaffelsømribb" nederst. Resten av buksen er sydd av interlock.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...