mandag 21. januar 2013

Første test av CoverPro - Kjole til lille Alma

På torsdag fikk jeg den fantastiske maskinen Janome CoverPro 1000cpx i posten. Den måtte jo testes ut, og første prosjekt ble kjole til Alma.

På fredag og lørdag øvde jeg meg på å sy med kantebåndsapparatet som fulgte med maskina og på søndag satte jeg i gang med denne kjolen. Etter inspirasjon fra AK tok jeg utgangspunkt i "kjole A-form 1,5" fra Meedom's bok Børnetøy 0-3 år. Endringene jeg gjorde var å sette på hette, lage lommer, dele bryststykket og sette på en trykknapp i halsen.

Kjolen er sydd av lilla velour fra Gekko, herlig Hilco isoli fra Sydilla og kantet med interlock fra en utenlandsk nettbutikk jeg ikke husker navnet på.





Jeg synes jeg har fått til kantingen ganske bra. Utrolig gøy med CoverPro og kantebåndsapparat altså! Takket være workshop med Gekko på symessa og hjelp fra Sykroken har dette gått veldig bra så langt! Jeg  hadde ikke tråd med samme farge som interlocken så jeg brukte lilla. Synes det ble ganske fint egentlig.

Her er noen flere detaljer av Cover-sømmene:

Kanten nederst på kjolen - framsiden

Kanten nederst på kjolen- baksiden

Baksiden av kantebånd - hette







8 kommentarer:

  1. Så fin den blei =)
    Gratulerer med ny maskin! Har fått deg eit godt hjelpe middel i hus no =) Kunne ikkje tenke meg å vere uten min covermaskin no!

    Ha Ein fin dag!

    Lene

    SvarSlett
  2. Nydelig kjole!
    Og det ser ut til at du har blitt godvenn med maskinen allerede!
    Jeg må finne fram min og sy litt mer, ser jeg :-)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med ny coverpro, den kommer du til å ha mye glede av! Nydelig kjole ble det også!

    SvarSlett
  4. Tusen takk for veldig hyggelige kommentarer! Ja, jeg har allerede blitt veldig god venn med CoverProen. Gleder meg til fortsettelsen.

    SvarSlett
  5. Gratulere med ny maskin, ser ut til at du og coveren alt har blitt gode venner!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Birjit! Har lyst til å kaste meg over den hele tiden, men har det litt for travelt nå. Gleder meg til å sy masse på den.

      Slett
  6. Gratulerer med coverpro! Nydelig resultat :D Har ikke fått testa min så mye ennå, men kantbåndsapparatet var digg ja!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Knuffel! CoverPro er gull!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...