mandag 18. januar 2016

Vest til minstemann!

Jeg har jo helt glemt at jeg bråsydde denne flotte vesten i jula! Jeg syntes at minstemann trengte noe utenpå skjorta da vi skulle i juleselskap og satt meg ned foran symaskinene et par timer før vi skulle av gårde. Fikk brukt opp litt restestoff også!

Mønsteret er fra Ottobre 6/2015. Jeg sydde den i str. 98. Minstemann bruker egentlig 92, men vil jo ikke at den skal bli for liten med en gang heller. Synes den satt fint på selv om den egentlig er i største laget.

 
 
 Det stod i mønsteret at skuldersømmene og sømmene ved hals og armer skulle sys med rettsøm og ikke overlock. Jeg prøvde som vanlig med overlock først, men da ble ikke stikningene pene. Gjorde deretter som beskrevet, og da ble det bra!
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...