fredag 8. februar 2013

Foret hettegenser med knapper

For ikke lenge fant jeg dette mønsteret på Etsy og jeg har gledet meg til å få tid til å sy en slik til minstejenta.

Genseren er helforet og derfor ganske tykk. Ytterstoffet er rød isoli fra Stoff og Stil og innerstoffet er Stenzo jersey med ugler kjøpt av Textart. Det ble mange lag å sy sammen så overlocken slet litt i perioder og det gikk hardt ut over nålene. Men jeg kom da i mål!

Her er noen bilder:




Jeg slet veldig med å få laget knappehullene. Neste gang bør jeg nok lage knappehullene før jeg syr den sammen forran. Det ble for mye stoff slik at det stoppet opp da jeg sydde. Tok opp flere ganger så det er et under at det ser såpass greit ut som det gjør. De flotte ugleknappene håndlaget av Tessa Ann. Hun lager helt fantastiske knapper!


For et par dager siden fikk jeg merkelappene som jeg bestilte hos Nominette, så genseren måtte jo få lapp! De er veldig enkle, men det kan kanskje være like greit? Mulig jeg bestiller noen i andre farger også slik at lappen kan passe bedre til det jeg syr. Her er første lapp påsydd:


Jeg synes dette mønsteret er supert, men jeg tror nok at jeg lar være å fore hele genseren neste gang. Det var mye jobb, og genseren ble litt vel tykk. Men jeg er uansett veldig fornøyd!

Redigerer innlegget litt og legger inn et par bilder av genseren i bruk:








14 kommentarer:

  1. For ein herleg gensar! Eg likte veldig godt denne modellen, og tykkjer du har vald ut flotte stoff (og ikkje minst knappar) til han.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Snuppa har brukt genseren i hele dag, så nå har jeg lagt ut bilder av den i bruk også.

      Slett
  2. Oi, den ble virkelig fin! :D Ikke rart snuppa ser så fornøyd ut :)

    SvarSlett
  3. Den genseren er bare helt nydelig! :)

    SvarSlett
  4. Veldig fin genser! Fine stoffer og knapper :)

    SvarSlett
  5. Flott genser og tydelig fornøyd mottaker!

    SvarSlett
  6. Så fin genser! Knappene var jo utrilig skjønne:)

    SvarSlett
  7. Eg blir i godt humør av å lese bloggen din, den jenta di smiler jo så nydeleg! Stilig, raud genser, og dei knappane var veldig artige. Takk for at du deler linkar, det var ein inspirerande-butikk inne på Etsy!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding Annwes! Knappene til Tessa Ann er veldig flotte ja. Jeg har brukt litt av de på tidligere strikkeprosjekter og kom plutselig på dem igjen.

      Slett
  8. Denne hettegenseren er jammen flott! Likte godt at den var litt annerledes i halsen enn mange andre hettegensere. Og knappene var virkelig prikken over i'en!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Liker den godt selv også.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...