søndag 15. juni 2014

Herlig jerseyshorts!

Da sommeren plutselig kom for 2-3 uker siden var det litt tynt med sommertøy i skapet til storesøster. Med en nyfødt i hus var det faktisk lettere å sy en shorts i full fart enn å komme seg på handletur.

Shortsen er sydd i str. 140 etter mønster fra Ottobre 3/2014:



Jeg er veldig fornøyd med stoffvalget: Økologisk jersey fra Kreativ kantet med svart Hilco interlock. Jeg brukte interlock i livet også. Ettersom det er strikk i livet behøver jeg ikke bruke ribb.


Lommen skal egentlig syes på utsiden av shortsen, men jeg liker bedre å sy den på bak. Jeg bruker CoverPro'en min til å sy fast lommen og da liker jeg å sy fra baksiden slik at baksiden av sømmen kommer fram. Veldig dekorativ effekt!

Jeg har sydd en lignende shorts til lillesøster tidligere. Den finnes her.

2 kommentarer:

  1. Veldig fin shorts og gratulerer med baby! Og ja, det er jammen meg lettere å sy enn å handle i mange tilfeller :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...