lørdag 17. oktober 2015

Strikket genser til lillebror

Det er ikke alltid det passer å sette seg ved symaskinen. Jeg pleier å ha et strikketøy i en eller annen form liggende og ta det fram ved passende anledninger. Det pleier å ta tid å bli ferdig og det har det gjort med denne genseren også. Jeg begynte på den da vi var på hytta i sommer og gjorde den ferdig i høstferien. Resultatet ble i alle fall bra synes jeg!

Mønsteret er fra Sandnes garn. Genseren er str 2 år og strikket i tynn merinoull på pinne nr. 3. Jeg strikker ganske stramt, så jeg burde nok ha gått opp en halv pinnestørrelse. Vi får bruke genseren så mye som mulig før den blir for liten!

Her er noen bilder:



Tilslutt et lite bilde av den heldige eieren:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...