lørdag 13. februar 2016

Baggy-slim bukse til meg selv

Denne buksen er det en liten stund siden jeg sydde. Har helt glemt å legge den ut her! Dette er en "Baggy-slim" bukse fra boka "Sy til liten og stor" av Kristin Thorsnes (Heilt Spesiell). Jeg har sydd masse barneklær fra den første boka hennes, men dette er det første jeg har sydd fra den nye som også har noen mønster for voksne.

Jeg var veldig usikker på om jeg skulle sy i str. XS eller S, men valgte S ettersom jeg skulle sy den i Isoli og ikke jersey som mønsteret er beregnet på. Det er mye stretch i denne isolien også altså. Både isoli og ribb er kjøpt hos fantastiske Stoffbutikken i Sarpsborg.

Selv om jeg sydde S ble buksa mer "slim", enn "baggy-slim". Ble nesten som en tights, men VELDIG god og behagelig å ha på. En skikkelig kosebukse som jeg har brukt masse hjemme de siste ukene.

 



 
 
Var det ikke litt kult med sikkerhetsnålemønster på stoffet?

1 kommentar:

  1. Den så skikkelig herlig ut! Og veldig passende stoff :)
    Jeg har enda ikke kikket i den boka...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...