søndag 11. august 2013

Kjole til storesøster

Jeg er i gang igjen! Regn og tordenvær i dag var det som skulle til etter en lang pause på syfronten.

Jeg har lenge hatt lyst til å sy noe av dette svanestoffet i jersey fra Liandlo. Kjøpte det hos Fabelblå for lenge siden, men det har blitt liggende. Da jeg hadde lyst til å sy i dag var eldstejenta rask til å velge seg ut mønster fra Ottobre 4/2013 og svanestoff fra stoffhylla. Slik ble resultatet:


Kjolen er sydd i str 134. Selv om mønsteret er fra høstbladet til Ottobre ble den veldig sommerlig med dette stoffet. Men den kan jo fint brukes utover høsten med tights og genser under også.


Kantbåndene på halsen, armene og lommen er sydd med min fantastiske Janome CoverPro. Det blir så fint! Jeg har også bruk CoverPro'en til å sy fast lommene og til å legge opp kanten nede på kjolen. I steden for å sy med tvillingsøm slik det står i mønsteret, sydde med trippelsøm fra vrangen slik at baksiden av sømmen kom fram. Synes det ga noen fine detaljer.


Lillesøster ble veldig misunnelig så det ser ut som jeg må sy en slik kjole til henne også...



4 kommentarer:

  1. Kjempefin kjole! Det stoffet lyser opp med de fine fargene. Og coversømmene dine er flotte! (jeg har litt å gå på der...)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar! CoverProen har vært en drøm helt siden jeg fikk den i hus, så jeg har vel vært heldig!

      Slett
  2. Så masse flotte barneklær du syr. Elsker de friske fargene. Er helt fersk på barneklær, så her kommer jeg nok til å hente inspirasjon:-)

    SvarSlett
  3. Takk for veldig hyggelig tilbakemelding! Gøy at du blir inspirert. Det er lett å bli hekta når man syr fargefikt tøy til barn!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...