mandag 12. mai 2014

Bleiebukser i ull

Vi skal også denne gangen bruke tøybleier til babyen. I forrige runde brukte vi ikke formsydde på dagtid, men det tenkte jeg vi kunne prøve denne gangen. I alle fall i starten. Jeg har kjøpt noen bitte små nyfødtbleier og da må vi jo ha noen bitte små nyfødt bleiebukser også!

Jeg fant et greit mønster på Ravelry (Curly Purly) og har testet med litt restegarn. Garnet som er brukt i mønsteret er en del tykkere enn mitt garn, så jeg måtte bruke tynnere pinner og gå opp en størrelse. Strikket str. small og endte da opp med str. nyfødt.

Ullbukse nr. 1:

Garn: Sandnes alpakka
Pinner: 2,5 og 3,5
Mønster: Curly Purly (Gratis på Ravelry)

Ullbukse nr. 2:

Garn: Mosaic Moon Gaia Organic Merino Sport
Pinner: 2,5 og 3,5
Mønster: Curly Purly (Gratis på Ravelry)

Da er det bare å sette inn ullbuksene med lanolin og håpe at de ikke er for tynne slik at de holder på fuktigheten!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...