mandag 14. april 2014

Trekk til kurv og dynetrekk til babyen

Når babyen kommer skal han sove i en gammel kurv som både min mamma og jeg sov i da vi var små. Storesøstrene har også sovet i den. Kurven har noen skarpe kanter så jeg har laget et slags trekk til den med litt polstring på innsiden. Jeg gjorde det samme til jentene da de brukte den.


Har også laget et matchende dynetrekk:


Dynetrekket har forskjellig stoff på hver side med bisebånd i mellom. Stoffene er fra Stoff og Stil. Jeg gjorde det helt enkelt med trykknapper i enden.

Her er dyna på plass i kurven:


Ble det ikke fint?

4 kommentarer:

  1. Så søt kurv. Det er så koslig med arvegods. Jeg sov i en kurv som min mor og hennes søstre hadde sovet i. Mine sønner sov i den og nå er den satt i stand og venter på neste generasjon. Min svigerdatter har termin om 16 dager.

    SvarSlett
  2. Åh, så nydelig! Dette blir fint til den lille babyen:) Jeg har også en kurv som ligner veldig på denne med hjemmesydd trekk, koselig:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelige kommentarer begge to!

    SvarSlett
  4. Så kjempenydelig! :)
    Jeg har nettopp fått i hus et vintage barnedynetrekk det er sydd akkurat på samme måte med bisebånd og trykk-knapper. Det er kjempefint å gjøre på den måten :)
    Og så nydelig kurv! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...