torsdag 13. mars 2014

Erliksantjakke fra Pickles

Nå har jeg strikket litt igjen! Lenge siden sist! Denne gangen ble det Erliksant-jakke fra Pickles i str. XS. Den er strikket på store pinner så det gikk forholdsvis fort å strikke. Jeg strikker litt stramt så jeg strikket prøvelapp for å finne riktig pinnestørrelse. Endte opp med pinne nr. 8 (står 7 i mønsteret) og det ser ut som det passet ganske bra.

Jakka er strikket på en annen måte enn jeg er vant til med blant annet mye sammenveving. Var litt forvirret en stund, men så lenge jeg fulgte oppskrifta slavisk gikk det bra likevel.

Her er den:




5 kommentarer:

  1. Så flott jakke du har strikket!
    Passer godt til en lang dame som deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Gøy å høre at jeg ser lang ut, for det er jeg ikke! (163 cm)

      Slett
  2. Dette var en flott jakke! Også så herlig å se magen som blir større:)

    SvarSlett
  3. Jakken ser skikkelig deilig ut! Nydelig farge også. Så flink du er:-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...