mandag 6. august 2012

Feriestrikk

Jeg kunne ikke ta med meg symaskinene mine på hytta, så da måtte jeg jo strikke litt i steden. Denne jakka er strikket til minstejenta på 2 år.Jeg har strikket en slik til henne tidligere også, men jeg synes den er så fin at jeg ville strikke en til. Den har 3/4 lange armer, knapper øverst og knyting i livet. Passer fint på litt kjølige sommer/høst/vår-kvelder. Jeg brukte noen knapper som jeg hadde liggende, men det er mulig jeg bytter dem til noen som passer bedre.

Mønsteret heter "Springtime in Hollis" og jeg fant dette på Ravelry da jeg hadde strikkedilla i fjor. Garnet er herlig håndfarget ubehandlet ull fra Lollytree yarn.




2 kommentarer:

  1. Hei:) denne jakka har jeg da sett på forumet;) den er så utrolig flott!! Mener jeg har sett oppdkriften før også. Amerikansk, sant? Og HVOR har du fått det flotte garnet?? :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er amerikansk mønster. Garnet har jeg kjøpt gjennom en co -op på tettinntil.no. Hadde helt dilla på slikt multifarget garn for ca et år siden. Da jeg var i fødselspermisjon strikket jeg utallige bukser og jakker. Ble da litt lei, men nå var det gøy å strikke igjen!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...