fredag 31. oktober 2014

I gang igjen! Tights og "genserkjole" med hette

Etter en lang sypause har endelig sylysten kommet tilbake! Det har jo kommet så mange fristende stoffer i diverse nettbutikker nå så jeg måtte jo sy litt av gamle stoffer så jeg kan unne meg å kjøpe noe nytt.

Nora på 8 år er ganske stor og bruker størrelse 10-12 år i klær. Hun har lenge klaget over at klærne i butikken er så fargeløse og kjedelige og at det er mye morsommere klær å få tak i for de mindre barna. Jeg valgte derfor å sy noe fargerikt til henne.

Genserkjolen er sydd av en blanding av French terry og isoli fra Kreativ. Tightsen og foret i hetta er jersey, også den fra Kreativ. Jeg har abonnert på Symagasinet en stund, men denne genserkjolen er det første jeg har sydd derfra. Veldig fornøyd med mønsteret. Jeg har hørt at mønstrene kan være litt store i størrelsen. Sydde derfor str. 140 i stedet for 146. Angrer ikke på det! Tightsen er sydd i str 140-146 etter det "gode gamle" tightsmønsteret til Minikrea. Det har blitt noen slike tightser!




4 kommentarer:

  1. Skikkelig flott sett! Og herlig med farger :)

    SvarSlett
  2. For en knalltøff genser! Flotte farger! Den likte jeg godt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det var hyggelig å høre!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...